Wednesday, February 16, 2011

AND WHERE DID YOU COME FROM!?!?! YOUR MOTHER.

En son yazdiklarim tepki topladi. 

Yazi yayinlandigi aksam derhal gerek Amerika'da yasayan Turk arkadaslarimdan gerekse Turkiye'dekilerden neden yanlis dusundugume dair yorumlar yagdi. 

Bir kere daha ayni seylerden bahsetmek istemiyorum ama benim hatali oldugumu dusunenlerin konuyla ilgili yorumlarina da yer vermek istiyorum. 

Tek tarafli her sey bana cok sıkıcı geliyor. Dolayisiyla buyurun yorumlardan birini (belki de ayni sekilde dusunen herkesin derdine tercuman olacak en carpici yorumu) hic degistirmeden aynen sizlerle paylasiyorum. 

Cok sevdigim bir arkadasim dedi ki:

"Bu öfke neden ??? Neye ??? :) Sana bir kaç konuda fikir beyan etmem gerekiyor Aktan: 

1-) "Amerikalılar aptaldır ". Dendiğinde, bunun anlamı, 200 milyon angut bir arada yaşıyor demek değildir. Elbette milyonlarca deha mevcuttur içlerinde. Senin bu aptal nüfusla çok fazla karşılaşmaman gayet normal. Zorunlu sosyal çevren buna müsait değil çünkü. Lütfen texas eyaletinde, bir çarşı-pazar gez. Bizim taşralı esnaf ile farkını gördüğünde, bu lafın hangi kitleye ithaf edildiğini göreceksin :) Bu arada ben de UH'de sınıfın en tembelinin C+ aldığı bir kıytırık dersten C- almak için ne şaklabanlıklar yaptığımı bilirim. Sorun onların akıllı olmasından değil, anadil hakimiyetinden kaynaklanıyor. O yüzden, gerçekten beyaz türk zekanı küçümseme derim onlara karşı... 

2-) Benim tanıdığım tüm amerikalılar da aynı anlattığın gibi ,pat küt konuşan, birşeyi anında, dosdoğru şekilde söyleyen insanlar. Ama bu onları dürüst değil, çoğu zaman kaba, düşüncesiz ve çirkin yapan bir faktör aynı zamanda. Kendi eksiğini görmeyip , senin belirttiğin sebepten ötürü sürekli karşısındakine yüklenen insanlara saygı duymak şöyle dursun, onların bu zavallılığını yüzlerine vurmak yegane hobim haline gelmiştir o dönemde. 

3-) Şu söylediğin şen şakrak "hiiiiii" diyebaşlayıp sonra mendebur surat ifadesine dönüş süresi yarım saniye olan o insan tipi de bana dürüst veya simple minded değil, yapmacık geliyor. Abartık tepki , ifade , düşünce biçimi denemeleri ile kendilerini güçlü gibi göstermeye çalışırlarken, aslında bir dünya bireyi olarak nekadar değersiz, sefil ve köylü olabildiklerini görüyorum böyle anları yaşadığımda. 

4-) Para... Para iyidir. Ama onun da alabilecekleri sınırlıdır. Heleki, humanoid cinnet anlarının toplu infazlarında, kıçını sildiğin bir kağıt parçasıdır sadece. O yüzden, önceliği, dini , imanı para olan toplumlar, tatminsiz, ve bu yukarıdaki defectlere sahip toplumlar olmaya mahkum olurlar. İlk sarsıntı halinde de, yere düşen bir cam gibi paramparça olurlar. Bunu aileden, eyaletlere, hatta federal yapının tümüne metaforlayabilirsin. Ha , kişisel bakımdan keyif olayına dönecek olursak, kendini güvende hissettiğin yeri bulmak önemlidir.

Buna ilişkin tercihleri yapmakta da herkes özgür. Tıpkı senin ve benim gibi :D

Yazmaya devam et. Sağ kaşımı kaldıran yazıları severim ! :)" 

Kendisine bir kere daha tesekkur ediyorum yorumlarini paylastigi, bana ve yazdiklarima zaman ayirdigi icin.Ona ve onun gibi dusunen daha pek cok insana cevabimi en ozet sekilde soyle ifade edeyim:
 
Merhaba ben Henri. Berlin’de yasiyorum. Butun Turkler cahil ve kabadir. 
Merhaba ben Pippa Bacca’nin en yakin arkadasi. Butun Turkler tecavuzcudur. 
Merhaba ben Jacques. Butun Turkler yobazdir. 
Merhaba ben Pandelis. Butun Turkler barbar istilacilardir. 
Merhaba ben Isak. Butun Turkler katildir. 
Merhaba ben Jack. Butun Turkler tembeldir. 
Merhaba ben Jukka. Butun Turkler dar gorusludur. 
Merhaba ben Natasha. Butun Turkler kisadir. 
Merhaba ben Jane. Butun Turkler tehlikelidir. 
Merhaba ben Abdul. Butun Turkler kafirdir. 
Merhaba ben Kejê. Butun Turkler pisliktir. 
Merhaba ben Yannis. Butun Turkler korkaktir. 

Haaa bu arada butun mini etekliler orospu, butun kisa sacli kadinlar feminist, butun sismanlar obur, butun Afrikalilar Aidsli, butun latinler egitimsiz, butun zenciler siddet yanlisidir. 

Bir de tabi butun saticilar dolandirici ve butun avukatlar yalancidir. 

Stereotipler, onyargilar, genellemeler hepsi 20. yy ve oncesinden kalmadir. Hepsi bilgiye erisimin cok daha zor oldugu donemlerden kalmadir. 21. yy insanina yakisan gericilige tahammul gostermeden insanligin kendini asmasi icin cabalamaktir.

Peki. Yorumuna gore tum Amerikalilar degil, Tum Teksaslilar aptaldir o zaman.

Bu daha mi dogru kiliyor soylediklerini? Ya da madem sen sadece Teksaslilari biliyorsun, o zaman diger tum soylediklerin de Teksaslilara ozgu sanirim? (kaba, dusuncesiz, cirkin, yapmacik, sefil, koylu, degersiz. Ha bir de universitede basarili olmalarinin tek sebebi Ingilizce konusuyor olmalari.) 

Peki ben? Ben zekami kucumsemiyorum. Herhangi bir asagilik ya da ustunluk kompleksim yok. Zekiyim ama “Beyaz Turk” oldugum icin degil. Kaldi ki “Beyaz Turk” oldugumu da sanmiyorum. Amerikalilara “karsi” bir seyler yapmak pesinde de degilim. Kendimi icinde hayatimi surdurdugum topluma “karsi” olarak ilan edersem asla huzurlu ve mutlu yasayamam.
Belki senin de Teksas’ta mutlu olmama sebeplerinden biri budur. “Karsi” dusunce yapisi. 

Demin de ifade ettim, dunya insanini artik bi ust seviyeye tasiyacak olan farkliliklarin degil benzerliklerin ustunde durmaktir. Sinirlari kaldirmak, kucuk ve milliyetci kafa yapisina karsi cikabilmektir. Baska bir millet icin kotu konusmamak kadar baska millet senin icin kotu konustugu zaman sakin kalabilmektir. 

Ayni hatayi yaparak baskalarinin hatalari duzeltilemez. 

Okuduklarina karsi cikmaya devam et. Her duydugunu kabullenmeyen insanlari severim. Ustune ustluk yazdiklarimi okumak bir yana onlara yorum yapmak icin vakit ayirmissin. Bu da beni ayrica sevindirdi. 

Bir sonraki yazida hayvan haklarindan bahsedecegim. Bu sefer tum sokak hayvanlari lestir, tum safkanlar degerlidir demeyecegini biliyorum cunku senin kedin de sokak kedisi. :) 

----------------------------------------------------------------------------------

www.londonsquared.net 

Bu siteye girin ve Andy & Carolyn London'in eserlerini izleyin, hatta mumkunse tum sosyal medya araclarinda paylasin. Gercekten cok basarililar ve sayisiz organizasyonda odul almis en carpici urunlerinden biri "The Lost Tribes of New York City" de benim derdime tercuman oluyor. 

Ben ne Amerikan yanlisiyim ne de Turk.

Ben sadece aklin yanindayim. Ilerlemenin ve buyuk dusunmenin yanindayim. Bazilarimizin elestirdigi yeterince egitimli ve yeterince zeki olmayan o aptal Amerikalilardan biri bu konuyu cok guzel ozetliyor.

 "Our culture, the black culture is beautiful but we have to learn to stick together, love one another...Whether you’re white blue red black green or whatever" 

Kendisini The Lost Tribes of New York City'de dinleyin:



 
Sevgiler,

Duygu

No comments:

Post a Comment